מאמרים

טלפון מהבנק - לפני ואחרי - המשך המאמר

משרדי ושאר ירקות זה חשוב ברוב המקרים וחיוני, התזמון לכל ההתנהלות הזו צריך להיות תזמון שנקבע מתוך הפעילות והתנועה מתוך העסק ולא מתוך הרצון של הבנק לגייס לקוחות ולהזרים אשראים החוצה. למה? כי כשהבנק רוצה לתת כסף הוא בעצם רוצה לקדם נישות של עמלות וכסף בחוץ מבחינת הבנקים זה כסף מושקע בצורה הטובה ביותר, אין לבנק או לאף קרן השקעות אחרת אפיק השקעות כל כך רווחי כמו רמת הרווחיות שבאה לבנק כתוצאה מעמלות, מדרגות אשראי וגולת הכותרת: ריביות חריגות וריביות שבאות כתוצאה מאי עמידה בתשלומים.
יום בהיר אחד הכל מתהפך עליך. הפקיד שהציע ולווה אותך במתק שפתיים מפנה את מקומו ובמקומו בא השוטר הרע, מנהל מחלקת אשראי, סגן מנהל הסניף או המנהל בכבודו ובעצמו. טלפונים בסגנון: אתה בחריגה, מה יהיה? מה אתה מתכוון לעשות? סגרנו לך את כרטיסי האשראי, עצרנו לך את האשראי למשיכה ובקיצור, ברוך הבא לגיהנום. לך תתחיל לגרד פתרונות, לך תתחנן מהפקיד למשוך חמש מאות שקל כדי להעביר את השבת, תרוץ ותתחנן לקבל כמה ימי חסד או שיכבדו רק את הצ'ק הזה וכולי.... כך בוודאי מרגיש עכבר בכלוב שעולה על גלגל הריצה, בהתחלה זה ממש נעים להתחיל לרוץ, אחר כך אתה כבר עובד קשה מאד, על ריק. העצה היא לכולם, לא להילחץ, כשאתם נכנסים לקלחת רצוי שתבינו שגם להירטב זו אופציה, אל תתנו לאף אחד לשגע אתכם.

חזרה לחלק ראשון